5 tipů pro maminky - nezapomeňte pečovat i o sebe

Péče o malého kojence vyžaduje mnoho času a naší energie, co se ale stane, když nás začne trápit bolest zad, ramen, nebo jiné části těla? Pár tipů, jak si ulevit, vhodně se posílit a spojit správný pohyb pro sebe i s časem, který můžeme věnovat miminku.


Zkusme se pro začátek zaměřit, v jaké ruce, a na jaké polovině těla nejčastěji nosíme své miminko. Že je to stále jedna strana? Výborně! Právě jsme odhalili kámen úrazu, který může být zdrojem obtíží a jednostranného přetížení.

Tip: střídejme pravou a levou stranu při nošení miminka co nejčastěji, tak, abychom vyvážili rovnoměrně zatížení obou polovin těla.


Co udělat pro své pánevní dno, které v posledních několika měsících zažilo opravdu hodně proměn a zátěže, tak, aby bylo znovu funkční a nám se lépe dařilo? Tímto jednoduchým cvikem aktivujeme nejen svaly pánevního dna, ale také zapojíme jemně svaly spodního bříška, a to jistě ocení každá žena.

Tip: když máme svého kojence před sebou na zemi, nebo na přebalovacím pultu v poloze na zádech, nebo když pase koníčky, zaujmeme pozici v sedě, nebo na čtyřech na předloktí, a foukáme na bříško/zádíčka s výdechem hlásku Ssss... , poté Fffff…., a nakonec Chchchch.. dokud nevydechneme všechen vzduch, poté následuje automaticky kvalitnější nádech. Opakujeme 5x.


Pozice v předklonu je jistě nedílnou součástí všedního dne. Z toho však mohou plynout různé obtíže včetně bolestí zad. Kolikrát denně se předkláníme? Co a jak těžké věci zvedáme?

Tip: zkusme se zaměřit na to, zda při vaření, nebo uklízení, můžeme narovnat naše tělo a napřímit se. Že to jde? Skvělé! Vaše páteř vám bude vděčná.


Našemu tělu nejlépe ulevíme vleže. Poloha vleže je blahodárná hlavně pro naši páteř, kdy ulevíme zatíženým plotýnkám. Když k tomu vezmeme i naše miminko, můžeme spojit příjemné s užitečným.

Tip: S miminkem ve vhodném uchopení si lehneme na záda, pokrčené nohy přitáhneme k břichu, o holeně můžeme opřít naše miminko, tak, aby leželo na bříšku a koukalo na nás. Lehkým pohupováním bérců miminko kolíbáme za stálého přidržování a fixace. A jestli tuto chvilku zpříjemníte básničkou, nebo na sebe budete dělat úšklebky, to nechám na vás :-)


Nezapomínejte na pravidelné protahování a strečink, hlavně paží a zápěstí. I při tom vám může vaše miminko dělat společnost a určitě ho nějakými pozicemi také pobavíte.

Tip: kdo zná jógu, pozice střechy je mu jistě známá. V této jedné pozici se skrývá mnoho prvků a benefitů. A když u toho budete šimrat vlasy své miminko na bříšku, může být tato pozice i zábavná.


Připravili jsme pro vás nové kurzy cvičení s kojenci. Více informací ZDE 

Těším se na vás Vaše Janička